بسم الله الرحمن الرحیم
اولم یروا انّ الله الذی خلق السماوات و الارض و لم یعی بخلهن بقادر علی ان یحیی الموتی بلی انّه علی کلّ شیئی قدیر
معنی:آیا ندانستند خداوندی که آسمان ها و زمین را آفرید و از آفرینش آنها ناتوان نبود قادر است مردگان را زنده کند.آری او بر همه چیز توانا است/احقاف/33
اولیس الذی خلق السماوات و الارض بقادر علی ان یخلق مثلهم بلی هو الخّلاق المجید
معنی:آیا کسی که آسمان ها و زمین را افرید قدرت ندارد همانند آنها را بیافریند؟آری او آفریدگار داناست/یس/81
ایحسب الانسان ان یترک سدی الم یک نطفة من منّی یمنی ثم کان علقة فخلق فسوّی فجعل منه الزوجین الذکر و الانثی الیس ذلک بقادر علی ان یحیی الموتی
معنی:آیا انسان گمان میکند که مهمل و بی حساب رها میشود آیا او نطفه ای از منی نبود که خون بسته شد پس آفرید و درست نمود پس او را مذکر و مونث قرار داد.آیا آن خداوند قادر نیست که زنده کند مردگان را؟؟!!/قیامة/36-40
در بسیاری دیگر از آیات خداوند خلقت عظیم آسمان ها و زمین را به رخ ما انسان ها میکشد تا ما با درک قدرت لایتناهیش خاضع و فروتن شویم.مثلا میفرماید آیا خلقت آسمان ها سخت تر است یا خلقت شما انسان ها.
یا میفرماید آیا به آسمان بالای سرشان نگاه نکرده اند که چگونه آن را بنا نهادیم و در آن شکافی نمیبینی؟؟؟
اما در انجیل ها ما چنین خدایی را نمیبینیم.مثلا در آنچه كه در سفر پيدايش آمده است ميتواند مؤيد حرف ما در آنچه كه به خدا نسبت دادهاند و البته لايق شأن خداوندي نيست، باشد:
خداوند
در روز هفتم از آنچه ساخته بود فارغ شد و آرام گرفت. پس خداوند روز هفتم
را مبارك خواند و آن را تقديس نمود؛ زيرا كه در آن روز بعد از اتمام كارش
استراحت نموده و آرام گرفت.
چون قدرت او منزه از نقصان است/آوردن خلق و بردنش آسان است
نسبت به من و تو هر چه دشوار بود/در قدرت پر کمال او آسان است
شاعر:-(نیازمند نام)منبع:islam-mobin.blogfa.com